Tapestry – nowa gra od Stonemaier Games

Przez lata Jamey Stegmaier zdobył moje serce i zaufanie. Lubię zdecydowaną większość jego gier, a grałam do tej pory we wszystkie. Zatem nowa zapowiedź, która ukazała się kilka dni temu, zdecydowanie przykuła moją uwagę. Oto, co wiemy o Tapestry.

Z grami Jamey’ego nigdy nie mieliśmy problemòw, z reguły trafiały na stół i zostawały tam na dłużej. Pomiędzy Dwoma Zamkami…, Charterstone, Scythe, Viticulture i Na Skrzydłach znalazły miejsce na naszej półce na dobre, i niedługo już wszystkie trzy będą miały swoją wersję mobilną.

TAPESTRY, jak sam Jamey mòwi, to gra bardziej złożona niż Na Skrzydłach (2.5) ale mniej niż Scythe (3.5). Jest to gra typu Civ, gdzie będziemy budować swoją cywilizację od podstaw i prowadzić ją do zwycięztwa. Gracze będą mogli wybrać różne ścieżki do wygranej, wspinając się na torach nauki, technologii, militariów, eksploracji – lub mieszać je i starać się utrzymać jeden poziom. Czym zatem różni się od innych Civòw i ile będzie nas kosztować?TAPESTRY nie jest oparta na historii i prawdziwych cywilizacjach jak Egpicjanie czy Rzymianie. Tu wszystko jest wymyślone, a nacji do wyboru będzie wiele – nawet przy pięciu graczach. Rasy w Tapestry będą raczej opierać się na ideologiach i klimacie, na przykład fakcja Tropikalna czy Liderzy. W pudełku nie będzie plastikowych modeli ludzi/wojowników – będą za to budynki. Duże będą pomalowane, małe – nie. Gra ma być jak do tej pory najdroższą od SM games, dla referencji SCD Scythe to $90 w dniu wydania. Czy będzie tańsza opcja, bez figurek? Nie. Sam Jamey mòwi, że chce aby wszyscy mieli takie samo doświadczenie z grą, a pomalowane modele dają najlepszy efekt.TAPESTRY ma mieścić się w pudełku wielkości tego do Na Skrzydłach, chociaż trochę grubszym, i mieć planszę składaną na 4. Każda gra będzie inna, ponieważ mapa będzie budowana z hexów podczas rozgrywki. Do regrywalności dochodzi wcześniej wspomniana liczba fakcji do wyboru, każda mająca inne specjalne umiejętności. Kolory graczy nie będą narzucone przez daną cywilizację, kolor wybierzemy z tych dostępnych według własnych upodobań.TAPESTRY ma mieć niewiele negatywnej interakcji, a dużo pozytywnej. Nasze akcje będą wpływać na innych graczy w dobry sposób, a nie blokować i wbijać szpile. Coś, co mnie osobiście bardzo cieszy.Gra zdecydowanie zostaje na radarze i będę bardzo czaić się na przedsprzedaż, która rusza na początku września, a której anglojęzyczna pula wynosi tylko 25000 kopii.

0 Udostępnień