PionTek – Unlock!

Na fali ekscytacji grą Dziennik 29, który bardzo szybko skończyliśmy, pomyślałam o innych grach, w których trzeba wpisywać kody. O serii EXIT pisałam już jakiś czas temu, ale jeśli jesteście fanami gier typu escape room, to pewnie słyszeliście też o serii UNLOCK.

Jeśli zadecydowaliście, że chcecie spróbować swoich sił z UNLOCKiem, ale nie wiecie, od czego zacząć, to dobrze trafiliście.

W serii UNLOCK do tej pory ukazały się cztery tuytuły, każdy zawierający trzy scenariusze. I nie, nie będę opisywała każdej przygody po kolei, ale postaram się ocenić pudełka jako całości – w końcu w taki sposób są sprzedawane.

Wspomnę o fajnych zagadkach, oraz o tych irytujących – wszystko bez spojlerów. Ocenię każdy scenariusz w skali 1-10, czyli każde pudełko 1-30. Zacznę od tego, który moim zdaniem jest najmniej warty swojej ceny. Uff, koniec teorii, teraz praktyka.

4. MYSTERY ADVENTURES 20.5/30

Nautilus Traps 6.5

Ciekawa koncepcja, fajny początek ale nic nadzwyczajnego. Zapowiadało się dobrze, wyszło średnio.

House on the Hill 7

Motyw z nawiedzonym domostwem chyba się przejadł. Żadna z zagadek nie była emocjonująca, chociaż było kilka fajnych rozwiązań.

Tonipal’s Treasure 7

Ostatnio nie mam szczęścia do piratów, tak jak i w tym przypadku. Jedna zagadka była całkiem ciekawa, ale to tyle.

Całe pudełko zdobywa 20.5 punkta. Jeśli nie musicie, to nie grajcie. Nic nie stracicie.

3. EXOTIC ADVENTURES 21.5/30

Night of the Boogeyman 6

Nie do końca nawiedzony dom, a dziecięce koszmary. Niestety, scenariusz też okazał się koszmarnie nudny.

Expedition Challenger 9

Jeden z najlepszych scenariuszy całej serii. Dwie z najlepszych zagadek całej serii. Innowacja, świetny pomysł. Naprawdę świetnie się bawiliśmy do samego końca, nie zawiedliśmy się. Wiecie co, chyba jednak najlepszy scenariusz całej serii, właśnie ze względu na dwie zagadki, o których nie mogę przestać myśleć.

Scheherezade’s Last Tale 6.5

I kolejny średniak. Ciekawy temat, ale niestety kiepsko zaimplementowany. Jedne z najbardziej frustrujących zagadek w serii. Ostatnia zagadka tak bardzo randomowa, że zepsuła nam humor do końca.

Szkoda, że świetny scenariusz o dinozaurach został okraszony tak kiepskimi sąsiadami. Warto kupić, może z drugiej ręki, choćby dla jednego scenariusza. I potem odsprzedać.

2. ESCAPE ADVENTURES 22/30

Island Of Doctor Goorse 7.5

Ciekawy początek, chociaż wymaga przebywania w dwóch różnych pomieszczeniach. Fajny koncept, ciekawe rozwiązania, jednak ostatnia zagadka totalnie nam nie podeszła. Jedyna w serii, do której musieliśmy szukać rozwiązania, i po jego znalezieniu nadal do nas to nie przemawiało.

The Formula 7

Pierwszy rozegrany scenariusz, polecany początkującym. Był ok, ale żadna zagadka nie zapadła nam w pamięć. Taki bardziej trening.

Squeek and Sausage 7.5

Śmieszki i HEHEszki, ale bardzo przyjemne. Temat niby kolorowy, ale zagadkowy. Nie ma innowacyjcnych rozwiązań, ale nie ma też zastrzeżeń.

Całe pudełko jest fajnym zestawem startowym. Zagadki są proste, ale niebanalne. Nic nie frustruje, ale też nic nie zachwyca.

1.SECRET ADVENTURES 24.5/30

Noside Story 7.5

Część druga Squeek and Sausage. Nie trzeba grać w pierwszą by zrozumieć scenariusz. Trzeba często zmieniać tor myślenia z oczywistego na nieoczywisty.

The Adventures of Oz 9

Jeden z dwóch najlepszych scenariuszy z serii. Świetne zagadki i tym razem 90 minut na rozwiązanie. Czy trzeba znać historię Dorotki? Trochę tak, w jednej zagadce. Cała reszta to czysta przygoda.

Tombstone Express 8

Coś dla fanów westernu. Trochę jak Cluedo, trzeba się domyślić kto jest kim. Wszystko miało sens, nie było frustrujących zagadek. Może poza jedną, która z myśleniem nie miała nic wspólnego.

Świetne pudełko, zdecydowanie najbardziej warte swojej ceny! Może scenariusze nie zawierają takiej innowacji, jak Expedition Challenger, ale wszystkie są na wysokim poziomie.

0 Udostępnień