Jak szybko pozbyć się kosmitów?
Masz problem z kosmitami? Potwory nie dają Ci spokoju? Nie masz zbyt wiele czasu? Zamów już dziś – Project ELITE – „Zwalczamy kosmitów szybko i skutecznie”.
Project ELITE to nie do końca zdefiniowana planszówka. Łączy w sobie elementy dungeon crawlera oraz tower defense. Tym razem jednak nie budujemy mapy, nie odkrywamy tajemniczych komnat ani nie walczymy ze smokami. Hordy potworów najeżdżających na naszą bazę to też żadne magiczne stworzenia, a kreatury wprost z innej galaktyki.
O tej grze dowiedziałam się przy okazji listy ulubionych gier panów z The Dice Tower. Tom Vasel dał tej grze numer 1 wszech czasòw – czy to coś znaczy? Tyle, że trzeba jej spròbować.
Po pierwszej rozgrywce wiedziałam, że Project ELITE numerem jeden u nas nie będzie, ale wiedziałam także, że na pewno się polubimy.
O CO CHODZI?
W Project ELITE jesteśmy armią, która oprócz własnego celu, musi zabić hordy kosmitów. Wszystko dzieję się w czasie rzeczywistym. Ustawiamy czasomierz na dwie minuty i jazda! Rzucamy kośćmi, zabijamy, zdobywamy broń, kości się blokują i nagle BUM, koniec czasu. Pojawiają się nowi wrogowie, i wszytko zaczyna się od nowa.
WYKONANIE
Ocena na postawie modeli z pierwszej wersji jest marna, ponieważ wyglądają one dość kiepsko. Druga edycja była na Kickstarterze, i jak możecie sobie wyobrazić, rozwala kosmos ilością i jakością wszystkiego. My mamy pierwszą edycję, i tak naprawdę okazuje się, że na jakość figurek nie ma co narzekać w tym przypadku. Pojawiają się i znikają z planszy w zastraszającym tempie, nikt nie ma czasu na nie patrzeć.
ATMOSFERA
Project ELITE to gra, w ktòrej jeden do czterech graczy wciela się w jedną z sześciu postaci, i starają się oni… przetrwać. Przez to, że runda ma tylko dwie minuty, naprawdę czujecie się zmęczeni i podczas tury kosmitów odpoczywacie. Ci z kolei pojawiają się ze wszystkich stron. Czasem wydaje się, że wszystko jest pod kontrolą, a czasem toniecie w śluzie i mackach.
REGRYWALNOŚĆ
W zależności od rodzaju misji, będziemy grać na jednej z dwóch stron planszy. Misje są cztery, mapy są dwie. Do tego jeszcze trzy stopnie trudności. Regrywalność jest policzalna.
TRUDNOŚĆ I CZAS
Zasiadając do rozgrywki nastawcie się na rozegranie kilku scenariuszy – lub kilku podejść do jednego. Ustawienie zajmuje około pięciu minut, a jeden scenariusz około dwudziestu. Tak, 20 minut. 10 rund po dwie minuty każda. Potem chwila na turę kosmitów i znów rzucamy kośćmi jak szaleni. To przeżycie jest intensywne ale też bardzo proste. Masz tu kości, to znaczy to, jak wyrzucisz kosmitę, to go przesuwasz.
OCENA 8.5
PODSUMOWANIE
Prosta w nauce, szybka w rozgrywce. Tylko dla fanaktyków kości. Pół godziny świetnej zabawy, która daje wrażenie większej gry.